Apsaugos sistemos ir naudingi patarimai, automobiliams su "Keyless" sistema

Buvo atliktas automobilių, kuriuose įdiegta "Keyless" bevielė sistema,
saugumo testas. Jo metu paaiškėjo, kad šią sistemą turintys automobiliai nėra
saugūs - juos pavogti gana paprasta, o tam net nereikalinga brangi įranga. Apie
tai buvo rašoma publikuotame
straipsnyje, kurį galite rasti čia.
Kas yra "Keyless" sistema
ir kaip ji veikia?
Automobilyje yra modulis, kuris radijo bangomis sąveikauja su šeimininko kišenėje esančiu raktą imituojančiu pulteliu: pulteliui nutolstant nuo automobilio per keletą metrų (arba paspaudus mygtukus ant durelių rankenų), šis automatiškai užsirakina. Atvirkščia procedūra įvyksta šeimininkui priartėjus prie savo transporto priemonės. Dažniausiai pultelis turi būti už kelių žingsnių nuo automobilio, kad sureaguotų ir atrakintų jį. Norint užvesti automobilį (paspaudžiant užvedimo mygtuką), pultelis turi būti salono viduje.
Galimybė automobilių vagims
Nors "Keyless" sistema ir
yra labai patogi, tačiau vykdyto tyrimo metu buvo atskleisti rimti jos
trūkumai, kuriais pasinaudojus galima gana lengvai pavogti automobilį.
Tyrimą vykdę technikai, naudodamiesi paprastais elektroniniais prietaisais
(bangų siųstuvu ir imtuvu), sugebėjo prailginti automobilyje esančio modulio ir
saugos pultelio veikimo nuotolį. Su siųstuvu priėjus arčiau tikrojo, sąvininkui
priklausančio pultelio (reikia numanyti, kur yra automobilio sąvininkas su
pulteliu) ir pailginus bangų veikimo
nuotolį, imtuvu signalas pagaunamas šalia automobilio ir perduodamas jame
esančiam moduliui. Taip automobilio atrakinimas atliekamas gerokai didesniu
atstumu, nei numatyta gamintojo. Norint automobilį užvesti, įlipus belieka bangų
imtuvą pridėti arčiau modulio ir dar kartą perduoti signalą. Automobilis, net
ir nutolęs nuo pultelio nebepasiekiamu bangoms atstumu, variklio neišjungs, tik
nebus galima jo dar kartą užvesti.
"Keyless" sistemą turinčių automobilių savininkams pusiau juokais
patarta, kad saugos pultelius laikytų tokiose vietose, kur jų skleidžiamas el.
bangas nebūtų galima pagauti. Tačiau ar tai tikrai yra patogus sprendimas?
Apsauga nuo tokių situacijų - sprendimas
egzistuoja
Egzistuoja elektroniniai sprendimai, kurie leidžia apsisaugoti nuo tokių vagysčių. Pagrindinės šių sprendimų naudingos savybės yra naudojimo patogumas ir patikimumas. Tokios apsaugos sistemos neleidžia "Keyless" sistemai užvesti variklio. Kai automobilis yra su Keyless sistema, blokuojamas pats "Keyless" mygtukas ir netgi OBD jungtis, apsaugos sistema gali įjungti garsinį aliarmą ar netgi skambinti į mobilųjį telefoną.
Išmanioji GSM/ GPS apsaugos sistema su papildomu identifikatoriumi (kortele)
Tokios sistemos užtikrina ne tik automobilio saugumą, kontrolę, bet ir leidžia
atlikti valdymą mobiliuoju telefonu. Šiuo metu asortimente siūlome „Pandora“ gamintojo GSM sistemą „Pandora Smart“ ir „Kodinis raktas“ gamintojo GSM
sistemą „GSW CAN“. „GSW CAN“ sistema turi sireną, smūgio, posvyrio jutiklius ir
priprogramuotą specialiai tam IMB5 imobilaizerį su identifikatoriumi, valdymas
vyksta mobiliuoju telefonu, galimas nuotolinio užvedimo ar autonominio pašildytuvo paleidimas, bet tam bus reikalingi papildomi moduliai, o
automobilio salone turės būti paliekamas
raktas užvedimo organizavimui. „Pandora Smart“ funkcionalumas gerokai
didesnis, sistema turi ne tik sireną, smūgio, posvyrio ir judesio jutiklį, identifikacines
korteles, bet ir galimybę priprogramuoti papildomai per Bluetooth sąsają durų
kontaktus, slaptą blokavimo rėlę, matyti ir valdyti priklausomai nuo
automobilio modelio kuro kiekį, temperatūras, valdyti autonominio pašildymo sistemą, organizuoti nuotolinį automobilio užvedimą be jokių papildomų blokų ar
modulių, su valdymu mobiliuoju telefonu, panaudojant unikalias „Pandora Bypass“ ir „Pandora Clone“ technologijas, kai gamyklinis imobilaizeris apeinamas
nepaliekant rakto automobilyje.
Aliarmo atveju sistema blokuoja "Keyless" mygtuką ir OBD jungtį,
skambina į mobilų telefoną. Telefone galima peržiūrėti įvykių istoriją,
nustatyti automobilio buvimo vietą, blokuoti kitą variklio grandinę .
Pagrindinį vaidmenį prieš tokio tipo vagystes atlieka kortelė - identifikatorius, kurią visuomet turi savininkas.
Kortelė visuomet yra aktyvi, turi savo kodą, kurio anksčiau minėta įranga
negali atkoduoti, ir veikia nedideliu atstumu. Ji integruojama į GSM/GPS apsaugos sistemą.
Vykdant vagystę, jei šios identifikavimo kortelės prie automobilio nėra, apsaugos
sistema įjungia sireną ir vykdo automobilio grandinės blokavimą. Automobilio
savininkas yra informuojamas apie įvykį realiu laiku, skambučiu ir/arba SMS
žinute.
Adaptyvinė apsaugos sistema su
papildomu indentifikatoriumi (kortele)
Tai ekonomiškesnis sprendimas. Yra keletas variantų pasirinkti pagal kainą ir poreikius, koks
sprendimas jums labiau prieinamas. „Kodinis raktas“ asortimente siūlome jums
„GN7HUPS“ sistemą. Sistema taip pat turi sireną, smūgio, posvyrio ir tūrio
jutiklį. Tokioje apsaugos sistemoje naudojamas identiškas prieš tai aptartas
identifikatorius (kortelė), valdanti apsaugos sistemos blokavimo funkcijas.
Pagrindinis skirtumas - sistema neturi GSM/GPS modulio. Nesant indentifikavimo kortelei, sistema blokuoja
"Keyless" mygtuką, OBD jungtį ar kita grandinę, įjungia sireną. Šiuo
atveju informacija apie bandymą pavogti skambučiu ir SMS žinute perduota nebus.
„Pandora“ asortimente siūlome „Pandora Mini“ produktą, kuris, kaip ir „GN7HUPS“ yra adaptyvinė apsaugos sistema, bet
yra gerokai funkcionalesnis sprendimas, nes turi papildomai valdymą išmaniąja
programėle telefonu per bluetooth atstumą, galimybę priprogramuoti papildomai
per bluetooth sąsają durų kontaktus, slaptą blokavimo rėlę, matyti ir valdyti
priklausomai nuo automobilio modelio kuro kiekį, temperatūras, identifikatorių
baterijos įkrovą. Sistema turi sireną, smūgio, posvyrio, judesio daviklius,
kurių jautrumas lengvai reguliuojamas mobiliuoju telefonu. Sistema saugo
automobilio perimetrą - duris, kapotą, bagažinę, variklio dangtį. Prie “PandoraMini” yra galimybė prijungti GSM modulį, kuris sistemą paverstų į GSM apsaugos
sistemą, tai pasirinkimo pagal poreikius galimybės labai plačios. Kaip ir
minėta prieš tai, nesant indentifikavimo kortelei, sistema blokuoja
"Keyless" mygtuką, OBD jungtį ar kita grandinę, įjungia sireną. Šiuo
atveju informacija apie bandymą pavogti skambučiu ir SMS žinute perduota nebus.
Peidžerinė – adaptyvinė apsaugos sistema su papildomu indentifikatoriumi
(kortele)
Galimas ir dar vienas
sprendimas, esantis pas mus. Tai “Pandora” peidžerinė – adaptyvinė apsaugos sistema
„Pandora Light Pro“, kuri turi identifikatorių, kuris atlieka visą pilnai
aprašytą funkcionalumą praeitame skyriuje, bet taip pat jūs valdote visą
apsaugos sistemą ne tik originaliu pulteliu, bet ir per peidžerinį pultą, arba
mobiliuoju telefonu per programėlę bluetooth atstumu. Sistema turi ne tik
sireną, smūgio, posvyrio ir judesio jutiklį, identifikacines korteles, bet ir
galimybę priprogramuoti papildomai per Bluetooth sąsają durų kontaktus, slaptą
blokavimo rėlę, matyti ir valdyti priklausomai nuo automobilio modelio kuro
kiekį, temperatūras, valdyti autonominio pašildymo sistemą,
organizuoti nuotolinį automobilio užvedimą be jokių papildomų blokų ar
modulių, su valdymu mobiliuoju telefonu,
panaudojant unikalias „Pandora Bypass“ ir „Pandora Clone“
technologijas, kai gamyklinis imobilaizeris apeinamas nepaliekant rakto
automobilyje. Prie “Pandora Light Pro” yra
galimybė prijungti GSM modulį, kuris sistemą paverstų į GSM apsaugos sistemą,
tai pasirinkimo pagal poreikius galimybės labai plačios.
Aliarmo atveju sistema blokuoja
"Keyless" mygtuką ir OBD jungtį, paleidžia sireną, siunčia pranešimą
į peidžerinį pultą.
Imobilaizeris su papildomu indentifikatoriumi
(kortele)
Galimas dar paprastesnis ir mažiau kainuojantis automobilio apsaugos
sprendimas. Tai - imobilaizeris su mūsų prieš tai aptartu identifikatorium
(kortele). Imobilaizeris turi savo papildomą blokavimo grandinę. Vykdant
vagystę, jei šios identifikavimo kortelės prie automobilio nėra, apsaugos
sistema blokuoja "Keyless" mygtuką ir OBD jungtį, ar vykdo automobilio kitos grandinės
blokavimą. Įlipus į automobilį, jo nuvaryti nepavyks. Pagrindinis šios apsaugos
sprendimo skirtumas yra tas, jog automobilio sąvininkas apie bandymą pavogti
transporto priemonę gali ir nesužinoti - sirena neįsijungs, o informacija apie
bandymą pavogti skambučiu ir SMS žinute perduota nebus. Kadangi sirena nebus
paleista, esant tokiam imobilaizeriui,
vagis gali tyliai įlipti anksčiau minėtu būdu ir bandyti surasti ir atblokuoti
imobilaizerio blokavimo grandines kas irgi yra nepaprasta ir gali užimti laiko.
Asortimente turime nemažai
pasirinkimų šioje apsaugos sprendimų grupėje : „Kodinis raktas“ siūlo „IMB5“,
taip pat turime „CA 168“, „KD2006“ ir „KD3000“ sprendimus, o „Pandora“ siūlo „Pandora IMMO“ variantą. Funkcionalumu ir logika šie produktai labai panašūs,
išsiskiria tik „Pandora IMMO“ sprendimas, kuris turi nustatymų valdymą
mobiliuoju telefonu per išmaniąją programėlę. Galite valdyti identifikatorių
atstumą ir jautrumą, matyti baterijos įkrovą ir kitus naudingus nustatymus. Su
BT išmaniąja programėle labai patogus valdymas, lengvai galima įeiti ir išeiti
į serviso režimą.
Papildomo indentifikatoriaus
(kortelės) naudojimas
Ši kortelė, kaip ir "Keyless" raktas, naudoja elektros energiją.
Tam joje įtaisyta baterija, kurią tam tikrais laiko tarpais tenka keisti.
Standartiškai baterija tarnauja apie 8 mėnesius - tai labai priklauso nuo baterijos
kokybės, gamintojo
siūlomos sistemos identifikacinių kortelių atžvilgiu. Naudojant GSM/GPS išmaniąją apsaugos sistemą, automobilio savininkas apie
senkančią kortelės bateriją yra informuojamas telefonu, SMS žinute ir taip pat papildomai
kiekvieną kartą įlipant į automobilį, garsu bei šviesos indikatoriaus pagalba.
Naudojant ne GSM/GPSsistemą, sistema vairuotoją įspėja tik kiekvieną kartą įlipant į
automobilį garsu bei šviesos indikatoriaus pagalba.
Baterijos keitimą rekomenduojama patikėti profesionalams - automobilių apsaugos
sistemas montuojančiai įmonei. Su šiais produktais dirbantys specialistai turi
daug patirties - parinks ir įdės tinkamą
elementą, kurio nereikės keisti ilgą laiką.
Apsaugos sistemos ir KASKO draudimas
Šiuo metu vyrauja tendencija automobiliuose montuoti tokias apsaugos
sistemas, kurių reikalauja draudimo kompanijos. Draudimo kompanijos savo
reikalavimus apsaugos sistemai sudaro atsižvelgdamos į vagysčių statistiką bei
būdus draudimo rizikai sumažinti. Tačiau draudikai ne visada laiku atkreipia
dėmesį į galimus apsaugos sprendimus. Todėl produktai, kuriuos reikalaujama
sumontuoti, nebūtinai užtikrina visišką automobilio saugumą. O savininkas
susikomplektuoja apsaugą tik tokią, kurios reikalauja draudimo bendrovė.
Reiktų atkreipti dėmesį į tai, kad ivykus automobilio vagystei, KASKO
draudimas moka išmokas pagal rinkos kainą ir ne 100 procentų. Tokiu atveju vis
tiek patiriamas finansinis nuostolis. Automobilio sąvininkui verta susimąstyti,
ar jo įsigytas automobilis nėra vertas daugiau, nei galima KASKO draudimo išmoka
ir ar dėl to nevertėtų susimontuoti apsaugos priedą.
Visada pagalvokite apie papildomą
apsaugą
Įsivaizduokite, kad Jūs ką tik nusipirkote automobilį. Pasirodo, kad jame
jau yra sumontuota apsaugos sistema, atitinkanti vienos ar kitos draudimo
kompanijos reikalavimus. Tai reiškia, kad Jums nebereikia papildomai investuoti
į apsaugos sistemą. Nesvarbu, ar tai būtų tik gamyklinis imobilaizeris, ar
kitokia apsaugos sistema. Dabar įsivaizduokite, kad žmogus, kuris pardavė Jums
automobilį turi pasigaminęs papildomą atrakinimo raktą, apsaugos pultelį ar
kortelę. Ir dar įmontaves GPS/GSM
vietos nustatymo įrangą, kad nuotoliniu būdu galėtų matyti, kur yra Jūsų
automobilis. Ar neatrodytų, kad tokiam pardavėjui būtų pernelyg paprasta
pavogti parduotą automobilį už santykinai mažesnę kainą?
Reiktų pagalvoti, ar vis dėlto nusipirkus automobilį, nevertėtų patikrinti
jo saugumo sistemas: perprogramuoti pultelius, susimontuoti papildomą, tik Jūsų
valdomą apsaugos įrangą? Taip pat verta susimąstyti, ar automobilis yra vertas
daugiau, nei galima draudimo išmoka ir ar dėl to vertėtų susimontuoti apsaugos
priedą.
Komentuoti