Išmanaus automobilio sprendimai

Pirmoji pasaulyje elektra varomų ir hybridinių automobilių išmani apsaugos sistema su papildomomis komforto funkcijomis

Pandora pristato pirmąją pasaulyje apsaugos sistemą elektra varomiems ir hybridiniams automobiliams Smart V3 ir Smart Pro.

Ar elektromobiliui reikalinga apsaugos sistema arba „signalizacija“? Yra nuomonė, kad to nereikia. Bet ar tikrai? Vis dėlto elektriniams ir hibridiniams automobiliams apsaugos ir komforto sistemos reikia taip pat ar net labiau nei įprastiems.

Tačiau su tokiais automobiliais susiklostė įdomi situacija: dėl konstrukcijos ypatybių daugelis kompanijų ir meistrų nenori jų priimti į darbą. Tai suprantama – nėra didelės darbo su jais patirties, o apsaugos sistemos įdiegimas gali visiškai susidėti iš funkcijų. Elektronika yra visiškai kitokia negu paprastuose automobiliuose, o kaina ir klaidos tikimybė yra labai didelė. Be abejo, labai svarbu, kad įrengimui naudojama įranga veiktų teisingai ir atsižvelgtų į transporto priemonių ypatumus.

Tačiau elektra varomos transporto priemonės turi nemažai specifinių skirtumų nuo įprastų automobilių.

Elektromobiliuose elektronikos įranga yra visiškai kitokia negu paprastuose automobiliuose, todėl labai svarbu, kad montuojama papildoma įranga veiktų teisingai ir atsižvelgtų į transporto priemonių ypatumus. Būtent tokios ir yra Pandora Smart V3 ir Pandora Smart Pro.

Privalumai:

Energijos vartojimo efektyvumas. 

Ne paslaptis, kad elektra varomame automobilyje traukos akumuliatoriaus talpa matuojama dešimtimis kilovatų, tačiau 12 voltų borto tinklo akumuliatoriaus talpa paprastai yra labai kukli – daug mažesnė nei įprastų automobilių su vidaus degimo varikliu. Netinkama, senos kartos signalizacija gali iškrauti borto akumuliatorių vos per kelias dienas. Pandora apsaugos sistemos garantuoja minimalų energijos suvartojimą.

Nuotolinis automobilio pašildymas.

Gyvename šalyje, kurioje tikrai turime ir jaučiame žiemos sezoną, todėl prieš kelionę tikrai nepakenktų pašildyti automobilio saloną, kad būtų patogiau ir sveikiau. Tikrai nereikia šildyti elektromobilio variklio, tačiau interjerą reikėtų bent šiek tiek pasišildyti, o svarbiausia – visuose šiuolaikiniuose elektriniuose ir hibridiniuose automobiliuose kelionės į „šaltį“ pradžia visada virsta hiperenergijos vartojimu – borto elektronika „per naktį sukauptą energiją“ išleidžia ne tik salono šildymui, bet ir traukos akumuliatoriui, kuris negali efektyviai veikti esant žemesnei nei nulio temperatūrai, pašildyti. Transporto priemonės galia ir dinamika bus labai ribota. O kai akumuliatorius šaltas, borto elektronika išjungia rekuperaciją – svarbiausią elektromobilio funkciją, todėl vidutinis elektros energijos suvartojimas gali lengvai išaugti 2–3 kartus, nuo įprasto 20 kW/h 100 kilometrų, iki 40–60kw/h, o svarbiausia – maksimali įkrovimo rida sumažės tais pačius 2–3 kartus. Net paprastas neprijungto elektromobilio pašildymas mobiliąja aplikacija prieš pradedant važiuoti leidžia ženkliai sumažinti nuostolius keliaujant žiemą. O jei automobilis prijungtas prie pakrovėjo, nuostolius galima sumažinti beveik iki nulio.

Užvedimo blokavimas.

Daugelyje „įprastų“ apsaugos sistemų nėra specialių algoritmų, kad būtų galima teisingai užblokuoti elektromobilio ar hybrido užvedimą, kur nepakanka blokuoti tik elektros variklio veikimą, taip pat reikia užblokuoti vidaus degimo variklį arba atvirkščiai. Teisingas elektrinio ar hibridinio automobilio variklio blokavimas yra labai sunkus darbas, todėl neteisingai tai atlikus, atsiranda didelė tikimybė sukelti elektros sistemos gedimą, kurio remontas tikrai nebus pigus. Tokiems automobiliams reikia kitokio požiūrio – ne universalaus, bet būtinai inžinerinio, išsamiai ištyrus kiekvieną tokį automobilį, kad blokavimas būtų ne tik efektyvus, bet ir teisingas. Būtent šį individualus požiūris išpildytas Pandora Smart V3 ir Pandora Smart Pro sistemose – specialiai sukurti blokavimo algoritmai, kurie atsižvelgia į visas elektromobilio, kuriame  ji sumontuota, borto sistemų ypatybes. Tai gali būti labai sudėtingas daugiapakopis algoritmas, kuriame atsižvelgiama į daugiau nei keliolika parametrų, tačiau dėl to visiškai teisingas blokavimo veikimas ir patikimumas. Be abejo, visas „sudėtingumas“ lieka tik pačioje sistemoje – diegiant sistemą nereikia atlikti jokių sunkių manipuliacijų ar nustatymų – Pandora įjungia visus reikiamus algoritmus, priklausomai nuo automobilio. Tai reiškia, kad klaidų rizika taip pat sumažinta iki minimumo.

Speciali  mobilioji aplikacija hybridams ir elektromobliams.

Standartinės mobilios aplikacijos elektromobiliams yra nelabai patogios, nes jose yra daug elektromobiliui nereikalingų funkcijų, informacijos ir nustatymų. Elektromobiliams reikalingas specialus programėles interfeisas.

Svarbiausi rodikliai, susiję su traukos akumuliatoriumi, įkrovimo lygiu ir likusio įkrovimo rida – tai tiesiog būtina norint tinkamai suplanuoti keliones ir dieną, ypač kai įkrovimo stotelių skaičius vis dar nėra pakankamas. Pandora mobilioji programa leidžia bet kuriuo metu ir bet kokiu atstumu nuo elektromobilio matyti išmaniojo telefono ekrane įkrovos lygį ir numatomą ridą. Tai labai patogu, ypač jei jūsų automobilis kraunasi, kai apsiperkate prekybos centre ar valgote kavinėje – nereikia mintyse spėlioti ir apskaičiuoti, kiek dar automobilis krausis, nes visa informacija yra jūsų išmaniajame telefone.

Kitas svarbus parametras, kurį pridėjome prie pagrindinio savo mobiliųjų programų ekrano, yra SOH (akumuliatoriaus sveikatos būklė), rodanti brangiausio elektrinės transporto priemonės elemento – traukos akumuliatoriaus – likutinius išteklius. Visos baterijos laikui bėgant ir eksploatacijos metu gali būti chemiškai skaidomos ir, žinoma, svarbu laiku žinoti, kiek laiko baterija gali tarnauti ir ar jai negresia greitas gedimas? Ypač jei automobilis nėra naujas. Visuose elektra varomuose ir hibridiniuose automobiliuose šį parametrą galima pamatyti tik naudojant sudėtingą diagnostinę įrangą: tiesiogiai arba su atskiromis matematinėmis transformacijomis, bet su „Pandora Smart v3 arba Pandora Smart Pro – dabar tai yra poros sekundžių klausimas!

Dar daugiau naudingų parametrų.  

Programėleje galima pamatyti, koks kroviklio tipas prijungtas – greitas krovimas ar įprastas. Galima pamatyti, ar uždaryti visi langai ir net ar pakankamas langų plovimo skysčio kiekis, padangų slėgio TPMS daviklių duomenys.

Programėlė nuolatos atnaujinima, todėl funkcionalumas ateityje dar padidės, o atnaujinimas internete paprastai užtrunka vos kelias minutes.

Ar žinojote, kad mobilioji programėlė gali netgi pagerinti populiariausių „Toyota“ hybridų patikimumą? Šiandien hibridiniai „Toyota“ automobiliai yra vieni populiariausių ir paklausiausių automobilių. Tokių transporto priemonių didžiausia problema, kad patikimumo požiūriu yra aukštos įtampos akumuliatoriaus ir aušinimo sistemos konstrukcija. Tankus išdėstymas, oro aušinimas ir algoritmų perėjimas prie didesnio komforto dažnai lemia vietinį  baterijos elementų perkaitimą ir greitą jų talpos mažėjimą.

Dauguma Toyota automobilių savininkų yra susipažinę su šia problema, ypač turint omenyje tai, kad beveik visi jie susiduria su gan didele rida, o nerimą kelia likusio akumuliatoriaus tarnavimo laiko klausimas. Pandora inžinieriai prie naujausių sistemų pridėjo naujus specialius „Toyota“ hibridinių automobilių  aukštos įtampos akumuliatorių aušinimo sistemos valdymo algoritmus, kurie apsaugo nuo akumuliatoriaus elementų perkaitimo ir veikimo aukštoje temperatūroje, o tai prailgina akumuliatoriaus tarnavimo trukmę. Šis algoritmas nereikalauja sudėtingo programavimo ar didelių pastangų – užtenka tik vienos varnelės programavimo meniu ir nieko daugiau nereikia – visi algoritmai jau yra įterpti į sistemas, o darbas atliekamas tomis pačiomis skaitmeninėmis magistralėmis, kurios reikalingos pagrindiniam funkcionalumui.