Sprendimai lengvajam transportui

Automatinio įsijungimo priekinio stiklo valytuvų sistema – kaip ji veikia

Automobilių gamintojai praleido metų metus bandydami sukurti savaime, nuo lietaus įsijungiančius valytuvus, kurių valymo greitis taip pat reguliuotųsi automatiškai. Istorinį ryšį su šia technologija turi Buick ir General Motors. 1996-aisiais, Cadillac STS, Eldorado ir DeVille turėjo sumontuotą lietaus jutiklių sistemą, pavadinimu „Rainsense“. Tai buvo pirmoji sistema, kuri galėdavo užfiksuoti lietų ir automatiškai įjungti valytuvus be vairuotojo įsikišimo. Po keleto mėnesių sistema atsirado ir Buick automobiliuose – 1997-ųjų modelyje Park Avenue.

Ankstesni bandymai sukurti tokią sistemą, pavyzdžiui, 1970-ųjų Citroën SM, nebuvo labai sėkmingi. Citroën sukurta sistema veikė matuojant valytuvo variklio srovės naudojimą. Kadangi šlapio lango paviršiumi valytuvas slysta lengviau, varikliukas naudoja mažiau energijos. Valdymo mikroschema fiksuodavo šiuos duomenis ir pagal tai nuspręsdavo, ar langas yra šlapias ir ar reikia įjungti valytuvus. Tačiau SM buvo pakankamai retas ir brangus automobilis, todėl sistema neišpopuliarėjo. Be šio buvo ir daugiau bandymų sukurti automatinę stiklo valytuvų sistemą.

General Motors savo sukurtą sistemą iki šiol vadina „Rainsense“. Nuo 1996-ųjų ji daug nepasikeitė. Lietų fiksuoja modulis, montuojamas už galinio vaizdo veidrodėlio, priešais priekinį stiklą. Jį sudaro aštuoni LED šviesos diodai ir šviesos kolektorių rinkinys. Kai oras sausas, LED diodų skleidžiama šviesa atsispindi nuo priekinio stiklo ir yra užfiksuojama kolektorių, tačiau kai prieš modulį ant stiklo nukrenta lašas vandens, dalis šviesos lūžta ir nepatenka į kolektorius – tuomet sistema įjungia valytuvus.

Prieš 18 metų tokia technologija buvo didelis išradimas. Ankstesnės GM sukurtos sistemos versijos turėjo rankiniu būdu aktyvuojamą automatinį valymo režimą. Važiuojant keliu, smulki dulksna ne visada aktyvuodavo sensorius, o pvz., plaunant automobilį sistema galėjo sukelti rimtų problemų.

Nuo sistemos sukūrimo iki dabar pagrindiniai jos komponentai ir dalys daug nepasikeitė, bet naudojant greitesnius procesorius ir tikslesnius sensorius, sistema veikia geriau ir patikimiau. Kai kurie automobiliai vis dar reikalauja, kad vairuotojas pats įjungtų automatinį valymo režimą. Tačiau daugelyje automobilių sistema gali būti palikta įjungta visą laiką. Sistema sumažina vairuotojo dėmesio atitraukimą ir pagerina matomumą.