Papildomos apsaugos priedai, kai automobilis yra su "Keyless" sistema
Išmanaus automobilio sprendimai

Papildomos apsaugos priedai, kai automobilis yra su „Keyless” sistema

Buvo atliktas automobilių, kuriuose įdiegta “Keyless” bevielė sistema, saugumo testas. Jo metu paaiškėjo, kad šią sistemą turintys automobiliai nėra saugūs – juos pavogti gana paprasta, o tam net nereikalinga brangi įranga. Apie tai buvo rašoma publikuotame straipsnyje, kurį galite rasti čia.

Kas yra “Keyless” sistema ir kaip ji veikia?

Automobilyje yra modulis, kuris radijo bangomis sąveikauja su šeimininko kišenėje esančiu raktą imituojančiu pulteliu: pulteliui nutolstant nuo automobilio per keletą metrų (arba paspaudus mygtukus ant durelių rankenų), šis automatiškai užsirakina. Atvirkščia procedūra įvyksta šeimininkui priartėjus prie savo transporto priemonės. Dažniausiai pultelis turi būti už kelių žingsnių nuo automobilio, kad sureaguotų ir atrakintų jį. Norint užvesti automobilį (paspaudžiant užvedimo mygtuką), pultelis turi būti salono viduje.

Galimybė automobilių vagims

Nors “Keyless” sistema ir yra labai patogi, tačiau vykdyto tyrimo metu buvo atskleisti rimti jos trūkumai, kuriais pasinaudojus galima gana lengvai pavogti automobilį.

Tyrimą vykdę technikai, naudodamiesi paprastais elektroniniais prietaisais (bangų siųstuvu ir imtuvu), sugebėjo prailginti automobilyje esančio modulio ir saugos pultelio veikimo nuotolį. Su siųstuvu priėjus arčiau tikrojo, sąvininkui priklausančio pultelio (reikia numanyti, kur yra automobilio sąvininkas su pulteliu) ir pailginus bangų veikimo nuotolį, imtuvu signalas pagaunamas šalia automobilio ir perduodamas jame esančiam moduliui. Taip automobilio atrakinimas atliekamas gerokai didesniu atstumu nei numatyta gamintojo. Norint užvesti automobilį įlipus belieka bangų imtuvą pridėti arčiau modulio ir dar kartą perduoti signalą. Automobilis, net ir nutolęs nuo pultelio nebepasiekiamu bangoms atstumu, variklio neišjungs, tik nebus galima jo dar kartą užvesti.

“Keyless” sistemą turinčių automobilių savininkams pusiau juokais patarta, kad saugos pultelius laikytų tokiose vietose, kur jų skleidžiamas el. bangas nebūtų galima pagauti. Tačiau ar tai tikrai yra patogus sprendimas?

Apsauga nuo tokių situacijų – sprendimas egzistuoja

Egzistuoja elektroniniai sprendimai, kurie leidžia apsisaugoti nuo tokių vagysčių. Pagrindinės šių sprendimų naudingos savybės yra naudojimo patogumas ir patikimumas. Tokios apsaugos sistemos neleidžia “Keyless” sistemai užvesti variklio. Kai automobilis yra su Keyless sistema,  blokuojamas pats “Keyless” mygtukas ir netgi OBD jungtis, apsaugos sistema gali įjungti garsinį aliarmą ar netgi skambinti į mobilųjį telefoną.

Išmanioji GSM/GPS  apsaugos sistema su papildomu indentifikatoriumi (kortele)

Tokios sistemos užtikrina ne tik automobilio saugumą, kontrolę, bet ir leidžia atlikti valdymą mobiliuoju telefonu. Sistema turi sireną, smūgio, posvyrio ir tūrio jutiklį (pasirinktinai).  Aliarmo atveju sistema blokuoja “Keyless” mygtuką ir OBD jungtį, skambina į mobilų telefoną. Telefone galima peržiūrėti įvykių istoriją, nustatyti automobilio buvimo vietą, blokuoti kitą variklio grandinę .

Pagrindinį vaidmenį prieš tokio tipo vagystes atlieka kortelė – identifikatorius, kurią visuomet turi savininkas. Kortelė visuomet yra aktyvi, turi savo kodą, kurio anksčiau minėta įranga negali atkoduoti ir kuris veikia nedideliu atstumu. Ji integruojama į GSM/GPS apsaugos sistemą. Vykdant vagystę, jei šios identifikavimo kortelės prie automobilio nėra, apsaugos sistema įjungia sireną ir vykdo automobilio grandinės blokavimą. Automobilio savininkas yra informuojamas apie įvykį realiu laiku, skambučiu ir/arba SMS žinute.

Adaptyvinė apsaugos sistema su papildomu indentifikatoriumi (kortele)

Tai ekonomiškesnis sprendimas. Sistema taip pat turi sireną, smūgio, posvyrio ir tūrio jutiklį (pasirinktinai). Tokioje apsaugos sistemoje naudojamas identiškas prieš tai aptartas identifikatorius (kortelė), valdanti apsaugos sistemos blokavimo funkcijas. Pagrindinis skirtumas – sistema neturi GSM/GPS modulio. Nesant indentifikavimo kortelei, sistema blokuoja “Keyless” mygtuką, OBD jungtį ar kita grandinę, įjungia sireną. Šiuo atveju automobilio savininkas sirenos garso gali ir neišgirsti, o informacija apie bandymą pavogti skambučiu ir SMS žinute perduota nebus.

Imobilaizeris su papildomu indentifikatoriumi (kortele)

Galimas dar paprastesnis ir mažiau kainuojantis automobilio apsaugos sprendimas. Tai – imobilaizeris su mūsų prieš tai aptartu identifikatorium (kortele). Imobilaizeris turi savo papildomą blokavimo grandinę. Jeigu vykstant vagystei šios identifikavimo kortelės prie automobilio nėra, apsaugos sistema blokuoja “Keyless” mygtuką ir OBD jungtį arba vykdo automobilio kitos grandinės blokavimą. Įlipus į automobilį, jo nuvaryti nepavyks. Pagrindinis šios apsaugos sprendimo skirtumas yra tas, jog automobilio sąvininkas apie bandymą pavogti transporto priemonę gali ir nesužinoti – sirena neįsijungs, o informacija apie bandymą pavogti skambučiu ir SMS žinute perduota nebus. Kadangi sirena nebus paleista, esant tokiam imobilaizeriui, vagis gali tyliai įlipti anksčiau minėtu būdu ir bandyti surasti ir atblokuoti imobilaizerio blokavimo grandines, kas irgi yra sudėtinga ir gali užimti laiko.

Papildomo indentifikatoriaus (kortelės) naudojimas

       

Ši kortelė kaip ir “Keyless” raktas naudoja elektros energiją. Tam joje įtaisyta baterija, kurią tam tikrais laiko tarpais tenka keisti. Standartiškai baterija tarnauja apie 8 mėnesius – tai labai priklauso nuo baterijos kokybės. Naudojant GSM/GPS išmaniąją apsaugos sistemą, automobilio savininkas apie senkančią kortelės bateriją yra informuojamas telefonu, SMS žinute ir taip pat papildomai kiekvieną kartą įlipant į automobilį, garsu bei šviesos indikatoriaus pagalba.

Naudojant ne GSM/GPS sistemą, sistema vairuotoją įspėja tik kiekvieną kartą įlipant į automobilį garsu bei šviesos indikatoriaus pagalba.

Baterijos keitimą rekomenduojama patikėti profesionalams – automobilių apsaugos sistemas montuojančiai įmonei. Su šiais produktais dirbantys specialistai turi daug patirties – parinks ir įdės tinkamą elementą, kurio nereikės keisti ilgą laiką.

 Apsaugos sistemos ir KASKO draudimas

Šiuo metu vyrauja tendencija automobiliuose montuoti tokias apsaugos sistemas, kurių reikalauja draudimo kompanijos. Draudimo kompanijos savo reikalavimus apsaugos sistemai sudaro atsižvelgdamos į vagysčių statistiką bei būdus draudimo rizikai sumažinti. Tačiau draudikai ne visada laiku atkreipia dėmesį į galimus apsaugos sprendimus. Todėl produktai, kuriuos reikalaujama sumontuoti, nebūtinai užtikrina visišką automobilio saugumą. O savininkas susikomplektuoja apsaugą tik tokią, kurios reikalauja draudimo bendrovė.

Reiktų atkreipti dėmesį į tai, kad ivykus automobilio vagystei, KASKO draudimas moka išmokas pagal rinkos kainą ir ne 100 procentų. Tokiu atveju vis tiek patiriamas finansinis nuostolis. Automobilio sąvininkui verta susimąstyti, ar jo įsigytas automobilis nėra vertas daugiau nei galima KASKO draudimo išmoka ir ar dėl to nevertėtų susimontuoti apsaugos priedą.

Visada pagalvokite apie papildomą apsaugą

Įsivaizduokite, kad Jūs ką tik nusipirkote automobilį. Pasirodo, kad jame jau yra sumontuota apsaugos sistema, atitinkanti vienos ar kitos draudimo kompanijos reikalavimus. Tai reiškia, kad Jums nebereikia papildomai investuoti į apsaugos sistemą. Nesvarbu, ar tai būtų tik gamyklinis imobilaizeris, ar kitokia apsaugos sistema. Dabar įsivaizduokite, kad žmogus, kuris pardavė Jums automobilį turi pasigaminęs papildomą atrakinimo raktą, apsaugos pultelį ar kortelę. Ir dar įmontaves GPS/GSM vietos nustatymo įrangą, kad nuotoliniu būdu galėtų matyti, kur yra Jūsų automobilis. Ar neatrodytų, kad tokiam pardavėjui būtų pernelyg paprasta pavogti parduotą automobilį už santykinai mažesnę kainą?

Reiktų pagalvoti, ar vis dėlto nusipirkus automobilį, nevertėtų patikrinti jo saugumo sistemas: perprogramuoti pultelius, susimontuoti papildomą, tik Jūsų valdomą apsaugos įrangą? Taip pat verta susimąstyti, ar automobilis yra vertas daugiau nei galima draudimo išmoka ir ar dėl to vertėtų susimontuoti apsaugos priedą.